Nezařazené

Cíle a znovu cíle

Nevyhnete se jim, plánování patří k podnikání stejně jako k jiným činnostem, chcete-li aby vaše práce byla hodnotná a zaměřená správným směrem, nakonec vždy skončíte u nějaké formy plánování.
V tomto případě je lepší se vzdát a rovnou se začít učit plánovat, protože čím dříve začnete, tím dříve si na to zvyknete a nebudete to muset řešit později, jelikož to budete muset začít řešit. Pracovat bez plánu prostě nejde.
zvětšená peněženka

Finanční cíle

–          Dnes už se od nich odchází, jelikož ačkoli nám jde v první řadě o výdělek, jejich sledování není relevantní.
–          Většinou se stává, že při dosahování finančních cílů zanedbáme ostatní části firmy a ta kvůli tomu chřadne a upadá.
–          Tento systém by už tedy měl být v dnešní době překonán, pětiletka už selhala, tak bychom se k ní vracet neměli
–          Jen pro představu, měří/měřilo se zde
Ziskovost a rentabilita, Likvidita, Zadluženost, Nákladovost, Aktivita, Produktivita, Postavení podniku na finančním trhu
ekonomický tlak

Marketingové cíle

–          Z většiny se zaměřujeme právě na ně, jsou tím, co by nás mělo provádět světem podnikání, říkají nám, kam se chceme dostat a podle nich plánujeme cestu k tomuto cíli
–          Pozor abychom nenadefinovali dva rozdílné cíle, které se buď negují, nebo sledují stejnou myšlenku, jen jinak řečenou
–          Měli by nám pomáhat soustředit úsilí celého podniku k hodnototvorné činnosti
–          Sami se řadí do několika kategorií
labyrint
o   Kvantitativní
Objem prodejů v naturálních jednotkách, Tržby z prodeje výrobků, Růst prodejů podniku ve srovnání s růstem celkové tržní poptávky, Tržní podíl, Podíl na výdajích klíčových zákazníků, Marketingové zisky, Strategická hodnota cílových segmentů trhu, resp. zákazníků, Strategická hodnota zákaznické základny
o   Zákaznická výkonnost
Známost u zákazníků, Nákupní záměry zákazníků, Spokojenost zákazníků (pozor, každý má právo si bezdůvodně stěžovat!!), Retence (udržení) zákazníků, Loajalita zákazníků
o   Konkurenční výkonnost
Relativní hodnota pro zákazníka, Relativní kvalita produkce, Relativní kvalita služeb, Relativní cena, Počet nově zavedených produktů ve srovnání s konkurenty